tirsdag den 5. marts 2013

En kort måned

Jeg vil starte med at udtrykke min beundring for Henriette fra bloggen "Det nye liv". Der skal meget mod til at udstille alle sine svagheder så åbent, især i et univers hvor det meste handler om at lave den perfekte blomsteropstilling og farvekoordinerede bede.

I virkeligheden vil jeg jo gerne holde tonen lys og let, gode opskrifter og sjove blomster (jeg er ikke så god til at farvekoordinere :-) )

 

 

Vi gik fra at have en god og solid økonomi til at jeg blev relativt fattig, derfor er tøjbudgettet så tæt på 0 som muligt. Venner og familie har været så venlige at bidrage med brugt tøj til børnene. I weekenden fik jeg det sorteret og pakket i poser efter størrelse. Et arbejder der er lidt kedeligt, men det er da også sjovt at se om der er noget der lige fanger ungernes smag. Der skal immervæk en del til for at holde fire unger med tøj. Desuden fik jeg også en bunke aflagt tøj, til mig selv, foræret af en flink veninde. Så jeg har også fået "nyt" tøj :-)

Tør jeg mon trykke på "udgiv" knappen eller skammer jeg mig stadig for meget?

7 kommentarer:

  1. Det var dog fantastisk befriende med et ærligt blogindlæg uden stilleben'er og kähler vaser ... Tusind tak for det. Held og lykke med at få lånene registreret i dit navn i stedet for, så du i det mindste kan få skatte fradragene. Og held og lykke med at få ex manden til at sikre at jeres (fælles?) børn kan blive i deres hjem! Lad ham om at skamme sig! Mange hilsner fra Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine
      Tak for indlægget. Jo jeg er ved at prøve at omregistrere lånene og alt det andet. Det tager bare så lang tid så det kan være svært ikke at miste modet indimellem. Børnene er fælles, alle fire og de er så glade for deres have at de skal have lov til at blive her.

      Slet
  2. Kære Helle,
    Hvor er det smukt og dejligt at du tør skrive her på bloggen, om livets op- og nedture. Det synes jeg er meget livsbekræftende og hvor viser det altså bare, at du er en kvinde med gnist, power og ikke mindst er et menneske med mod på nye udfordringer og et helt nyt liv. Du skal vide, at vi er mange der følger dig her på bloggen og selvom jeg kun kan tale for mig selv, tror jeg at vi alle sender dig vores bedste hilsener, lykke til og med krydsede fingre! Det skal såmænd nok gå i orden. Særligt når man har venner som du, der viser sig fra deres bedste side her midt i det hele. Tak for et befriende ærligt indlæg - som Trine skriver, er det rart at slippe for stillebens og lyserøde løgvækster for en stund. Man føler sig ramt!
    Mange gode og lune hilsener, Mathias
    (Jeg er en af dine fans)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mathias Emil
      Tænk, jeg er en af dine fans! Så kan vi være hinandens fan :-) Jeg håber at min den ældste kommer til at være lige så glad for have som du er. Han er 13 og ser allerede frem til at så og plante (det handler dog mest om jordbær og tomater for øjeblikket :-) )
      Jeg er meget taknemmelig for mine venner, det er ikke helt løgn at det er i nøden man lærer sine sande venner at kende.
      Helle

      Slet
  3. Jeg er een af dem, der ikke blogger på min personlige blog for tiden til fordel for en fælles. Men DA jeggjorde vil du se, at jeg hvisker med i det kor, der prøver at vise den menneskelige side med alt hvad der er i.

    Så jeg hilser dit i put meget velkomment og håber at du finder lidt lindring ved at gå ud i den have, du ikke ved om kan forblive din.
    Jeg håber for dig at du kan få afklaring hurtigst muligt, for det (ikke at vide hvad der skal ske med ens liv) er noget af det allersværeste. Og så tænker jeg at exen din da må spytte i kassen i det mindste til jeres fælles børn!!!

    Gode milde vinde i din retning!
    Marianne
    Den Helbredende have
    &
    HAVEFOLKET

    SvarSlet
  4. Afklaring ventes med længsel :-)
    Min have er ganske afgjort en helbredende have (det er der vist ovenikøbet forskning der viser) det er altid dejligt at grave et hul, fylde noget andet i og få noget gjort.
    Hilsen
    Helle

    SvarSlet
  5. Sikke en redelighed - det er da godt nok "op ad bakke for dig". Utroligt hvad man kan klare når man skal! Jeg krydser fingre for at I får lov at beholde hus og have og at du kan samle kræfter i haven til at fortsætte kampen for et nyt og godt liv med børnene.
    Kom nu forår med med lys,sol,håb og energi.
    Hilsner fra Berit

    SvarSlet