Oprydning

Oktober 2011
Det er som sagt en gammel have jeg har overtaget, og hvor nødigt jeg end vil, så er der noget der må væk. Vi starter med en kæmpe stor taks der står lige ved siden af et vindue og tager en masse lys.

Taksroden graves fri.
Jeg fik ikke noget billede af taksen før den blev fældet, men her er roden.

Det blev til et stort hul i jorden og et stort hul i beplantningen. Der er ikke så meget lys her, så det bliver noget med nogle planter der ikke behøver meget sol. Den store Rhodendron i baggrunden står lige foran et vindue. Jeg tænkte lidt på at flytte den indtil jeg fandt ud af hvor meget den vejer. Nu bliver jeg nok nødt til at klippe den ned til foråret.

Nedklipning af fyr.
Der vokser et lille fyrretræ lige hen over drivhuset. Helt bortset fra at det skygger for planterne, så læner det sig også op af huset. Jeg er bange for at det noget skrøbelige drivhus vil vælte med tiden (eller ved en god storm). Vi forsøger at klippe det ned oppefra, for det kan ikke rigtigt fældes uden videre. Det står for skråt op af drivhuset.

Kommentarer