Haveplaner i december

Der sker absolut ingenting i haven for øjeblikket. Der er koldt og blæsende derude. Det burde være tid for planlægning. Det er bare lidt svært at planlægge når man nu ikke rigtigt ved hvad der findes at planlægge om.
Jeg har dog kigget lidt på insekthoteller. Der er masser af fine billeder på nettet. Blandt andet her:
http://downloads.bbc.co.uk/breathingplaces/images/wildaboutyourgarden_bp_bug_hotel.pdf
Jeg kan godt lide ideen om at gøre noget for insekterne. Jeg er bare ikke sikker på at jeg vil have sådan et insekthotel-skrummel i haven. Det er vist ikke nødvendigt her i haven. Jeg satser på at danne flere små steder rundt omkring i haven. Som for eksempel her.

Her er resterne af grantræet der blev fældet i november stablet op foran en grim betonsten mur.

Her er det en flok drænrør som er blevet tilovers et sted fra. Jeg forestiller mig at de kan skjules i en bunke kvad (eller i kompostbunken) og blive hjem for pindsvin, tudser og salamandre.

Kommentarer