Planer

Januar 2012
Januar måned, der er ikke så meget at lave i haven! Der er mest vådt, koldt og noget sne. Det er på tie at overveje hvad der skal ske til foråret. Det er bare lidt svært at planlægge når man ikke ved hvad man finder til sommer.
Jeg vælger at starte med køkkenhaven. Lige nu en kæmpe stor jordfirkant. Jeg frygter hvad der sker der til sommer, jeg ser kæmpe mængder af ukrudt vælte op mellem rækker af grøntsager som bare giver op. Jeg ved godt at der ikke bliver super meget tid til at passe den. Derudover kan jeg godt huske hvordan det er at grave sådan en have igennem, som man har trampet rundt i hele sommeren (fra dengang jeg var lille og havde et stykke køkkenhave i mine forældres have).
Højbede må være løsningen. Jeg har kigget lidt rundt på nettet og bestemt mig for at bruge pallerammer.
Der er nogle meget fine eksempler fra bla. sverige
http://minbebis.com/blogg/ladymama/odla-i-pallkrage/ (søg på pallkrage på google)
http://www.lukjanov.com/lukseed.htm
Jeg må jo indrømme at jeg er vild med den svenske falurøde farve. Det kan godt være at rammerne ikke skal behandles indvendigt, men udvendigt kan det være at jeg maler dem. Nu må vi se!

Kommentarer