Køkkenhaven blomstrer

Køkkenhaven i de nye plantekasser står i fuldt flor. Desværre er ukrudtet også fulgt godt med, især der hvor jeg endnu ikke har nået at lægge flis på midtergangene. Men det skal nok komme.

De blå anemoner blomstrer

Matrem eller Moderurt Tanacetum (Chrysanthemum) parthenium. Der var store mængder af dem i køkkenhaven, så jeg flyttede nogle af dem og plantede en række i en plantekasse i stedet. Det ser meget frodigt ud.

Timianen er nyplantet, men forhåbentlig bliver den stor og flot de kommende år.

Tagetes, som jeg har læst skulle være gode ved siden af gulerødder. Her ses de ved siden af Purløg og med Matrem i baggrunden.

Dusksalvie, nogle frø som jeg havde stort held med.

Rød basilikum, den er kun ganske lille endnu. Forhåbentlig bliver den snart stor :-)

Gulerødderne, det går ikke så forfærdentlig godt med dem.

Ærterne vokser fint. Jeg synes dog ikke det virker så godt med bambusstænger som støtte, næste år prøver jeg noget andet (hønsenet?).

Snydesolsikker. Børnene har plantet solsikkefrø, men for at være helt sikker på at der kom nogle blomster op, købte jeg et par planter af den slags der ikke bliver så store. Så nu er der solsikkegaranti.

Sølvbede. Desværre har der været en snegl på besøg. Den har taget nogle gode bidder.

Kommentarer