Efterår på skovstien og en bævresvamp

Efteråret er vel egentlig snart slut og vinteren begyndt men det kan man ikke rigtigt se på skovstien. Her er den rødgran hvor jeg samler alle koglerne. De bliver tit spredt, jeg tror solsorten er forbi og roder i bunken.

Her vokser der nogle bittesmå svampe på en gren. Jeg var ikke sikker på hvilken art det er, der er rigtig mange forskellige arter at vælge imellem. Derfor spurgte jeg på FugleogNatur siden og fik svaret at det er Klar bævretop som blandt andet kan kendes på de hvide kerner inde i svampen. Den hører til bævresvampene, jeg tænker de hedder det fordi de er blævrede og bævrer :-) Man kan læse mere om Klar bævretop og andre svampe her: link


Efeuen i birketræet. Når den er blevet nogle år gammel ændrer den bladform og den får de her fine blomster hoveder. Insekterne er vilde med den når den blomstrer.


Efeuen klatrer op i træet og ligner lianer fra urskoven.



Kommentarer