Det lykkedes 2

Del II af ting der lykkes for mig :-)

Efter sidste sommers tørke er det vist nødvendigt at se på noget af det der lykkedes.

Jeg tror det var på Pinterest jeg fandt den fantastisk gode ide at plante klematis i rododendron buskene. Når de er afblomstret så begynder klematissen at blomstre - det er da smart. Her er det en lilla, åben blomst som folder sig ud i toppen af busken.

Klematis i rododendron.

Havedammen her blev renset op sidste år. Den var alligevel tørret helt ud, så jeg kunne lige så godt rydde lidt op. Det var først sidste år at jeg fik fjernet de rio-net som lå over dammene af hensyn til børnene (der nu er så store at det ikke er nødvendigt lægere). Her er det den japanske løn og en åkande der står sammen.



Her er et bed som for alvor ligger i skygge. Nordvendt og lige bag ved huset. Det er virkelig begrænset hvad der kan vokse her. Bregnerne klarer sig dog fint sammen med bispehuen der står i baggrunden. Storkenæb hænger også i og om foråret er her fyldt med skovmærke. Så selv om det måske ikke er verdens mest spændende bed, så synes jeg at det går helt fint. I forgrunden et paradisæbletræ som jeg, måske lidt forhastet, fik plantet lige da jeg flyttede ind ;-)




Endnu et skygge bed. Hosta, bregner, bispehue og en blåhat der trives fint selv om der er meget skygge. Desværre er det ikke den danske (vilde) plante men en haveversion. Insekterne kan nu godt lide den alligevel.


Hasselurt (Asarum europaeum) i mængder. Jeg skal vist have dem delt og spredt i haven.


Kommentarer