Forårslargøring

I går var den første forårsdag jeg havde mulighed for at komme i haven. Tiden blev brugt på urtegården. Ja, faktisk var det køkkenhave engang, men jeg kan ikke passe den. Hvis jeg ikke gør noget gror det bare til i græs og skvalderkål.

Sådan ser det ud om foråret.

Visne toppe af oregano, citronmelisse og andet godt. Stykket ligger i sol og er tiltænkt sommerfugle og vilde bier.

Alle de visne toppe der har beskyttet planter og insekter gennem vinteren, skal fjernes.

Oregano skyder fra bunden.

Citronmelissen er godt på vej.

Katosten får store hvide blomster fyldt med pollen. Humlerne er vilde med dem.

Eftersom jeg har besluttet at dette stykke er til insekterne, så skal der plantes blomsterløg til efteråret. Lige nu står der et par Vibeæg som blev plantet ud sidste år.

Den lille ærenpris blomstrer nu. En vild dansk blomst som jeg synes er så fin. 

Lige nu er bedet noget brunt, men til sommer bliver det fyldt med liv. 


Kommentarer